Projects

ProjectWein & Vinos

BrandWein & Vinos

CategoryFull Services

EN You can make the future look rosier with a glass of wine or you can really end up in the pink by winning over a whole lot more customers to enjoy the wine with you. We are proud to celebrate over eight years of collaboration with Germany’s biggest Spanish wine specialist.
DE Man kann sich die Welt schön trinken. Oder einfach schön viele Kunden gewinnen. Wir feiern: 8 Jahre Arbeit für und mit Deutschlands größtem Spanien-Weinspezialisten.

ProjectThe Mesa Project

BrandWein & Vinos

CategoryPackaging Design

EN “Design us a white label” they said – that’s how brief a brief can be sometimes. The first edition of the new series sold out on its second day and our “Mesa Project” has since won three international design prizes, here’s how:
DE „Entwickelt mal ein White Label“ – so komprimiert können Briefings sein. Die erste Auflage der Serie war gleich am zweiten Tag ausverkauft. „Mesa Project“ hat 3 internationale Designpreise gewonnen. Und zwar deshalb:

ProjectShort Breaks

BrandRadisson Blu

CategoryEditorial Design

EN The art of short break travel is to find the perfect, well-situated base from which to get under the skin of a place. With the leaflet by Radisson we wanted to convey this impression and to create an added value. Be inspired!
DE Die Kunst des Kurzurlaubs liegt darin, die perfekte und gut gelegene Basis zu finden, die einem unter die Haut geht. Mit der Radisson Broschüre wollten wir dieses Gefühl vermitteln und einen Mehrwert schaffen. Werdet inspiriert!

ProjectPASSIONists

BrandMercedes Benz

CategoryCampaign

EN This was the very first four-door coupé and it marked the advent of a whole new class of automobile. Four renowned agencies pitched for this champions league brief and we were the ones that convinced. How did we do it?
DE Das erste viertürige Coupé war die Inthronisierung einer neuen Fahrzeugkategorie. Vier namhafte Agenturen haben um diesen Königsauftrag gepitcht. Wir haben überzeugt. Wie?

ProjectHoly

BrandHoly Fashion Group

CategoryConception

EN There is nothing the Swiss hate more than cheap rubbish. When Holy CEO Rainer Pitcher asked us for a mission statement we knew this meant not only coming up with a design and concept that should fit like a bespoke suit, but one that such an exceptional CEO and his successful team would consider a delight to wear.
DE Nichts hassen Schweizer mehr als Unnützes. Holy-CEO Rainer Pichler hat ein Leitbild bestellt und damit war klar: Gestaltung und Gedanken wie ein Maßanzug – und zwar einen, wie ihn ein Ausnahme-CEO und sein Erfolgsteam tragen würden.

ProjectGut Osdorf

BrandGut Osdorf

CategoryCorporate Design

EN Sustainable agriculture, animal welfare husbandry, natural feed? The guys of Gut Osdorf are one example of us giving these terms an authentic look overall and lending them a helping hand.
DE Nachhaltige Landwirtschaft, artgerechte Tierhaltung, echtes Essen!? Das man diesen Begriffen auch ein glaubwürdiges Gesicht verleihen kann, zeigen die Jungs vom Gut Osdorf. Wir haben ihnen dabei etwas unter die Arme gegriffen...

ProjectFriends Magazine

BrandVilleroy & Boch

CategoryArt Direction

EN The international customer magazine “Friends” from Villeroy & Boch, one of Europe’s biggest tableware brands, is available in 14 languages and over 60 countries. Since 2010 we have turned the project into an experience of pleasure and enjoyment for the reader. From the way we approach individuals we would like to feature in “Friends” to editorial, photo shoots, logistics, interviews and cooperations, we have turned it into a magazine that is worlds away from stuffy old table traditions. And Villeroy & Boch now get to enjoy healthy sales figures for this strategic medium.
DE In 14 Sprachen und über 60 Ländern erscheint „Friends“, das internationale Premium-Kundenmagazin einer der größten europäischen Marken der Tischkultur, Villeroy & Boch. Seit 2010 machen wir daraus erlebbare Genusskultur. Von der Idee, bis zum letzten Shooting, Interview und Proofabnahme. Die Kunden genießen ein Magazin, das mit traditionell-formalen Tischmanieren kein Staubkorn gemeinsam hat.

ProjectC.Matthey

BrandBuchbinderei C. Matthey

CategoryCorporate Design

EN Bone folder, sewing press, spindle press, shears, awl, glue brush, agate tooth burnisher, quires and a pallet are not necessarily tools of our choice. Nevertheless, we know how to make high-quality design. it is really not about the tools - it is the result that counts.
DE Falzbein, Heftlade, Handspindelpresse, Pappschere, Ahle, Leimpinsel, Schärfmesser, Achatglättzahn, Bogen- und Liniensatz sind nicht unbedingt die Werkzeuge unserer Wahl. Aber trotzdem wissen wir, wie man hochwertige Gestaltung macht. Die Tools sind dabei egal – allein das Ergebnis zählt..

Project100 Years Douglas

BrandDouglas Holding AG

CategoryCampaign

EN This is what comes of thinking about nothing but women all day. A century ago, 23 year-old Scotsman John S. Douglas founded one of Europe’s biggest-ever cosmetic firms with money he had borrowed from someone down the pub. It was a single moment that gave birth to a whole epoch. Our challenge: How do you celebrate the 100th anniversary of such a legendary success story?
DE Das kommt dabei heraus, wenn man den ganzen Tag an Frauen denkt: Der Schotte John S. Douglas gründete mit 23 Jahren und in einem Pub geliehenen Geld eines der größten europäischen Kosmetikunternehmen. Aus Momenten werden Epochen. Unser Auftrag: Wie feiert man das 100-jährige Jubiläum einer solch sagenhaften Erfolgsgeschichte?
Arrow upTop